onsdag 27 april 2011

Ibland ska man helt enkelt vara tyst

även om man undrar saker. *haha*

Jag fick ju mitt träningsprogram igår. Och kostprogrammet.

Jag tyckte träningsprogrammet kändes så simpelt. Jag insåg att det var upp till mig att lägga på vikt så det blev jobbigt och att programmet är uppbyggt helt utan pauser, vilket gör det jobbigt på ett annorlunda sätt än det jag tränar idag.

Men ändå... verkade lite väl simpelt.

Och maten, listan med vad jag rekommenderas äta får mig att må illa. Protein, protein, protein... *puh*

Jag skickade iväg kommentarer/frågor till Jarkko och som man ropar får man svar har jag nu fått svart på vitt. *asg*

I princip sade han två saker:

  1. Tycker du att 100 kg i vikt på stång vid breda benböj är lätt? Fine, då är det så. Annars, kör programmet noggrant och enligt plan, lägg på vikter och träna på gränsen till vad du orkar så ska du se att du får resultat.
  2. Om du vill bränna fett, måste du matplanera. Annars får du helt enkelt fortsätta vara fet.

Nu sade han inte så ordagrant, men jag fattar vinken Jarkko!

Förlåt för mina klantiga uttalanden, nu ska jag jobba hårt. Fast jag kommer att må illa hela tiden. Det är fakta. *haha*

Nu är det kväller om imorgon ska undertecknad göra ett test med nya programmet och känna in vilka vikter jag ska börja på/med. *vinkar*

2 kommentarer:

  1. För mig kommer det att ta ett tag att ställa in vikterna för de olika övningarna. Började med 24 kg på ryggen i benböjen innan jag läste att man skulle börja med att hålla vikter i händerna (troligen för att kunna hålla tekniken) men med så mycket vikt (för mig är det tungt) kom jag inte riktigt ner i 90 grader i benen. Bytte ner till 10 kgs vikter i varje hand men hade inte hantlar utan skivstångsvikter och de slog i marken innan jag var nere i 90 grader :) Ikväll blir det hantlar.

    SvaraRadera
  2. Satan vad stark du är! *galet*

    Jag ska göra första testet idag. Hoppas du hittar rätt snart. :-)

    SvaraRadera