söndag 17 april 2011

13 dagar kvar

Och förberedelserna är i full gång.

Jarkko Kortelainen är VD för och aktiv PT i FUSTRA och den som ska guida oss knasbollar som ska igenom Fitnessfighten i maj.

Alla som deltar har troligen olika anledningar till att vara med i den här utmaningen. De hade en provomgång i januari, nu kör de en till som kostar pengar, men som också har priser till vinnaren.

Jarkko själv (och hans företag) promotar den här 30-dagarskuren lite som BEACH 2011 (eller vilket år du nu vill), eller något annat som behöver en hyfsad quick fix och man vill känna sig lite snyggare, lite bättre. Jag tar det som en kickstart till nästa fas av mitt mål att ha en stark och glad kropp som väger mindre än 70 kg.

Det är en lite skrämmande utmaning, träna varje dag, hårt, i en timme i 30 dagar. Får se vad det gör med min kropp. Klarar jag utmaningen, är det en jätteseger för mig själv. Det är inte det att det egentligen är så svårt, för det är lite vad jag sysslar med redan nu, utan att det är så mycket. På en gång. Inget utrymme för vila, paus, eftertanke, bara köra.

Som jag har glidit fram nu, har jag ju tagit en paus i mattänket och i träningen när jag inte orkat, men nu är det 30 dagar fullt race.

Och det kräver förberedelser.

Som Jarkko manar till i sin blogg. Läs om du är intresserad. Nu är det bara 13 dagar kvar... *haha*

4 kommentarer:

  1. Lycka till! Ha en bra måndag.

    SvaraRadera
  2. Jag känner mig jätteladdad. Är faktiskt inte så rädd för träningen (mer än hur jag ska kunna planera in den varje dag med 2 barn och en man som också vill träna) men undrar mera om jag klarar kosten helt utan att fuska. Men jag ska lyckas! Svårast blir nog min dotters kalas :)

    SvaraRadera
  3. Lycka till. På gymet där jag går är det 3 st som har haft en egen fitnesskamp - lite åt Biggest Looserhållet. De har varit jätteduktiga och vilka resultat!

    SvaraRadera
  4. Det ska bli intressant att se om jag pallar. Tack för pepp och lycka till själva, med era utmaningar! :-)

    SvaraRadera