lördag 23 april 2011

Träning, träning och mer träning

I maj kommer det här att bli en träningsblogg. Det är oundvikligt.
Med 30 dagar intensiv fokus på träning, träning och mer träning och så lite fokus på mig själv, me, myself and I, kommer det att bli en berg- och dalbana i motivation, karaktär och ynk. *haha*

För mig kommer det att bli intressant att se vad det ger för resultat. Om jag för min träningsdagbok på ett bra sätt, kommer jag även att kunna koppla resultat till aktivitet. Mat och träning. Ja, självklart. Det krävs dock disciplin för att skriva varje dag också. Inte bara spontant. Det går ju inte att göra som jag brukar, spruta ur mig 10 inlägg en dag och så vara tyst en vecka. *L*

I 30 dagar, från 1a maj, kommer jag alltså att tjata ihjäl er om hunger, trötthet, puls, svett och motivation. Bara så att ni vet.

En del av er kanske tycker att bloggen blir helt ointressant då, men det är okej. Jag är inte ute efter att ge någon dåligt samvete eller skriva någon på näsan. Jag skriver ju i första hand för mig själv och jag tror att det är ett steg i det här med att gilla medelåldern, den här träningsfrenzyn som jag har hittat just nu.

Som jag skrivit tidigare, i juni ska jag gå på avvänjning. Tillbaka till en verklighet som inte kretsar kring träning. Tror jag iaf. *haha* Jag måste verkligen hitta balans när det gäller min träning. Jodå, det gäller hela livet, men just när det gäller träning har jag en tendens att göra allt eller inget. Det funkar inte. Inte i längden. Jag VILL hitta lagom. Det har varit lagom med 3 ggr/vecka hittills, eftersom det inte har tagit över. Jag har haft tid för annat, utvecklats, haft kul och haft resten av livet.

Nu ska jag njuta av den här fina dagen. Vem vet hur många till det blir? ;-)

3 kommentarer:

  1. Tänk vad rolig bloggen blir för mig som också kommer fokusera på träning och mat hela maj :)
    Min avvänjning i juli kommer att bestå av ett uppskjutet bröllopsdagsfirande (egentligen 27/5 men då ska jag ju träna och hålla diet :) ) och sedan två veckor på Rhodos med familjen. Vi har dock valt en Sunwing Hotell där man kan träna med SATS :)

    SvaraRadera
  2. Kul att läsa din blogg! Jag var själv med i en tävling som hette PT:fighten på gymet där jag går. Jag tränade med en pt 2ggr/vecka och tränade själv 3-4 ggr, då bara kondition. Jag åt 1300 kcl/dygn och av totalt 8 deltagare lyckades jag - den äldsta av alla vinna hela tävlingen! Hårt jobb, men himla kul! Så lycka till - det här kommer du att fixa hur bra som helst! Jag har fortsatt att träna men inte 6 dagar i veckan...! Eftersom jag vet hur himla jobbigt det är att få kondition och få fart på den medelålderskroppen kommer jag envist att fortsätta träna och jobba på att må bra i mig själv och med min kropp! Jag hejar på dig och kommer följa din resa!!!

    SvaraRadera
  3. Mia, vi får peppa tillsammans. Förhoppningsvis bryter vi inte ihop samma dagar. *asg*

    Lisen, coolt! Jag är impad av din målmedvetenhet och är lite nyfiken på om du också behövde avgiftas efteråt eller om du klarade att trappa ner ändå? Tack för pepp!

    Stor kram till er båda. Jag ska få fart på medelålderskroppen. NU! *L*

    SvaraRadera