tisdag 19 april 2011

11 dagar kvar

Idag var det en så'n där dag. När jag kände mig stark som tusan! *haha*

Nu var det också en så'n dag när jag inte hade ätit ordentligt med mellanmål (typ inget alls) efter lunch och alltså insåg att jag inte skulle ha tillräckligt med energi för att ta mig igenom ett krävande träningspass. Så, jag gjorde som jag brukar när jag vet att jag behöver energi, jag köpte mig en flaska VitaminWater Ignite. Den gula, med tropisk citrussmak.

Nu vet jag inte om det är för att jag sveper en så'n under tiden jag värmer upp och in i första supersetet, men jag får alltid en rejäl energikick av den där lilla flaskan. Samtidigt drabbas jag INTE av den dipp som man brukar varna för när det gäller energidrycker, så jag antar att det inte är bara för att jag stoppar i mig drycken som jag blir piggare. Jag kände mig iaf urstark, fast passet var asjobbigt och jag kan säga att konditionsträningen höll på att ta knäcken på mig i vilket fall som helst.

Nu är jag hemma, det är 3 timmar sedan jag tränade och jag är ff pigg. Och glad. Och stolt över att jag tog mig igenom hela helvetespasset, om än något modifierat gällande konditionsbiten. Måste bättra mig där. *suck*

Jag alternerar mellan två upplägg och kör tre pass per vecka. Nu kan jag passen utantill, det brukar vara en indikation på att det är dags att byta träningsupplägg. *haha*

Nu är det bara 11 dagar kvar till Fitnessfighten drar igång, så jag tänkte inte stämma träff med Georgy än. Istället ska jag lägga mer krut på konditionsträningen, göra övningarna lite tyngre och långsammare och sedan träffa Georgy i juni. Efter en vilovecka, för det inser jag att jag kommer att behöva efter 30 timmar träning på 30 dagar. *pust, stånk och stön*

Jarkko skriver om balans i sin blogg idag. Balans kan man ju ha på lite olika ställen. Nu pratar han om balans/obalans i kroppen och nyttan av att någon annan tar en titt på en när man tränar ibland. Vi är ju ofta olika starka fram/bak, vänster/höger.

När jag drog igång och tränade förra året, då var jag uppenbart svagare i vänster sida av kroppen. Framförallt i benen, eftersom jag varit skadad och inte vågat eller orkat ta tag i det. Dessutom har jag alltid varit extremt svag i underkroppen jämfört med överkroppen och andra obalanser fanns (och finns säkert nu med).

1 år senare har det hänt massor med kroppen, styrkemässigt. Georgy "tvingade" mig att kämpa på med min obalanserade kropp. Jag gjorde samma övningar, med samma vikt, på båda sidor av kroppen, vänster/höger, fram/bak, över/under. Nu är de ganska lika, men satan vad ont det har gjort. Och vad elak jag har varit på Georgy tidvis.

Och på mig själv för att jag låtit mig själv bli så svag. *muttrar*

Nu kommer Jarkko att servera ett träningsupplägg i Fitnessfighten, men han är ju inte där själv för att se att övningarna görs rätt. Hoppas att det är enkelt att följa upplägget, jag är nyfiken men får vänta ett tag till. *L*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar