söndag 24 april 2011

6 dagar kvar

Under tiden som Fitnessfighten pågår, ska jag hålla mig till 1500 kcal/dag.
Det är vad jag har haft som riktvärde nu i en månad, men skillnaderna är två:

1. Nu SKA jag hålla mig inom 1500 kcal, inte höfta.
2. Nu ska jag hålla mig inom 1500 kcal och INGA TILLÄGG för träningsdagar.

För som jag har gjort hittills, har jag gissat mig lite till mängderna och så har jag lagt till mat till den gissade mängden som ska motsvara ca 500 gissade kcal för de dagar jag tränat. Och även träningsmängden blir ju gissad liksom, inte tiden, men ansträngningen och alltså brända kcal.

Idag ska jag INTE äta bullar, godis eller något annat än det som är planerat.
Idag ska jag försöka att inte lägga till extra mat för att jag tränar, utan planera för att orka med träningen och hålla mig mätt inom de 1500.
Idag ska jag försöka få det att fungera. På balkongen såg det ut så här vid lunchtid idag:



Slut med fifflet. Nu är det allvar. I 30 dagar.

För vad har resultatet blivit den senaste månaden?

1 KG PLUS!!! *AAAAAAAAAARRRRRRRGGGGGGGGGGGHHHHHHH*

Nåja, mer att ta bort i fighten. Eller nå't.

Sovit som en kratta har jag gjort den sista tiden och det måste bli bättre. Utan sömn blir det inte mycket utveckling, hur mycket tid och energi jag än lägger på träning och mat.

Det handlar Jarkkos blogg om idag. Ni vet, den där han räknar ner till Fitnessfighten och ger lite tips om förberedelser.

6 dagar. Se'n smäller det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar