lördag 30 april 2011

Maten verkar räcka till som bränsle

Jag ska följa ett matschema som ger mig frukost, lunch, middag och tre mellanmål under de här 30 dagarna som kommer. Det är ju lugnt, själva schemat, det som jag har lite funderingar kring är att jag ska hålla mig runt 1400-1500 kcal/dag och ändå träna rätt hårt en timme varje dag.

Idag har jag som plan att äta enligt mitt kostschema för att se om jag håller och det verkar faktiskt räcka till! *förvånad*

Antagligen är det för att jag äter regebundet och inte låter kroppen bli hungrig och för att jag äter mycket proteiner så att mättnadskänslan håller i sig längre.

Dessutom är det hyfsat med kolhydrater i programmet, så jag kunde träna idag utan att känna mig svimfärdig.

Kanske det funkar ändå? *haha*

10 000 träningstimmar och många, många PT-kunder har Jarkko som "bevis" för att hans kost- och träningsprogram fungerar och ändå är jag skeptisk.

Nåja, om 30 dagar vet jag själv och nu vet jag att jag kommer att orka träna på maten jag får stoppa i mig.

4 kommentarer:

  1. Det har faktiskt inte varit några problem att orka träna. Jag har dock fått kämpa lite för att komma upp i 1500 kcal/dag som jag vill ligga på. Hade jag fått fylla på med en kaka eller en godisbit hade det liksom inte varit ett problem :)

    SvaraRadera
  2. Haha, problem att komma UPP i 1500 kcal? Du måste skämta?!?

    SvaraRadera
  3. Nej jag skämtar inte. Normalt har jag inga problem att komma över 2500 kcal (eller mer) men då är det ofta något onyttigt inblandat :)
    Ris, pasta, potatis osv har jag i stort sätt inte ätit sedan 1/1 och egentligen även ca 1,5 år innan det. Jag äter bönor som kolhydrater på lunchen och bara proteiner, grönsaker och sås till middag. Det gör att det blir en herrans massa kesella just nu. Jag mixar med frysta bär eller mango så blir det (nästan) som sorbet. Jag tänker inte lägga in ris i min kostplan eftersom det bara komplicerar saker för mig :)

    SvaraRadera
  4. Okej, vad man kan vara olika. *L* Jag klarar mig inte med bara grönsaker som kolhydratkälla, då kan jag inte träna. Jag brukar köra så de dagar jag inte tränar och nu har vi liksom 30 dagar träning i sträck! *haha*

    Idag smäller det, Mia! För mig alltså. Du är ju en vecka före. *s*

    SvaraRadera