torsdag 21 april 2011

Dagens träningspass

Tycker nog att det passet är värt lite extra uppmärksamhet.

När jag satte mig på cykeln för uppvärmning, kände jag att kroppen inte hade ett dugg lust att styrketräna idag.

Efter hojtur/begravning/hojtur och en någorlunda nyttig McD-lunch, lade jag mig på sängen för att andas en stund och så kom jag ändå iväg till gymet till slut. Som planerat. Fast lite senare. Dock samma dag! *hurra*

Så, på cykeln, cykla gick jättebra. Helt okej iaf. *s* Men styrketräna ville jag inte. Gick ändå ner mot avdelningen med fria vikter, för det var där det första supersetet skulle äga rum. Smithmaskinen var upptagen. Skit också. Eller jubel! *haha*

Så, jag ställde mig på crosstrainern istället. I tio minuter. Och körde satan. Tänkte på Jarkkos rekommendation att förbränna 100 kcal på 10 minuter (iofs inte samma typ av maskin, men jag måste ju börja någonstans) och drog igång. Himmel vilken svettpöl det blev under mig. *asg* Fast jag fick bara ihop 95 kcal på 10 minuter. Fortsätta till 100? Nope, nå'n måtta får det vara. Tiden var viktigare än kcal:erna just idag. *L*

Var jag nu redo för gymet? Nope. Gick till roddmaskinen istället. I mitt huvud var målet att ro 1500 meter, vilket borde ta typ 10 minuter i mitt snigeltempo. Men efter 5 minuter hade jag ledsnat och jag lade av. Släntrade mot stretchrummet för att göra lite magövningar och sedan helt enkelt ge upp för idag.

Fast, på väg dit insåg jag att jag nog skulle kunna göra hela programmet, något modifierat, inne i stretchrummet. Så det gjorde jag. Och en timme senare hade jag svettats igenom hela träningsprogrammet, lagt till ytterligare 10 minuter konditionsträning och var genomblöt.

Hur gick det till? *förundrad*

Jag var så trött när jag gick ut från gymet att jag sade God Jul till tjejerna i receptionen. Fast jag kom snabbt på mig själv och rättade mig, men de skrattade en del. *knasig tant*

Så gick jag och handlade helgmat och lallade omkring och när jag kom hem duschade jag och fixade i köket och plötsligt var klockan 19.25. VART TOG TIDEN VÄGEN? Middag?

Som tur är var tjejerna villiga att gå och hämta sushi, så vi fick middag ganska snabbt och utan någon större ansträngning. *s* Och eftersom tjejerna inte är här på påskafton, sitter de nu och smaskar på sina sprängfyllda påskägg.

Nope, man blir aldrig för stor för en påskpresent.

Nu är jag ff pigg i knoppen efter träningen, men jag känner att tröttheten börjar krypa närmare. Ha en mysig kväll och så syns/hörs vi snart igen.

4 kommentarer:

  1. Ujujuj Veronica, vad jag blir imponerad OCH avundsjuk på din flitiga träning!!!!! Undrar just när jag ska komma igång...
    Hoppas du kan sova riktigt gott inatt!

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Imponerande! Vilken tur att det blev av ändå o efteråt känner man sig så nöjd, så nöjd!

    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  3. Känner mig som en jäst degbulle när jag läser hur du far fram på gymmet. Duktig är du!

    SvaraRadera
  4. Just nu håller jag ju på att trappa upp och förbereda mig för den där Fitnessfighten som börjar 1a maj. Det är helt omöjligt för mig att träna på det här sättet någon längre tid, jag blir nämligen träningsnarkoman.

    Så, det här ska verkligen inte pågå längre än till 31 maj. Efter det ska jag återgå till måtta. Om jag kan, tänkte jag nu. Hjärnan är redan knäpp. *suck*

    Ni ska inte få dåligt samvete. Eller, det bestämmer inte jag, men om ni blir lite inspirerade att må bättre är det ju fantastiskt.

    Det är viktigt med balans. Kramar

    SvaraRadera