söndag 22 maj 2011

Fitnessfighten - dag 22

Kära Fitnessfighten,
idag blev det helt enkelt ingen träning.

Jag sov 2,5 h inatt, har varit igång sedan klockan 5 imorse, hållit hojkurs, vallat och tagit hand om 8 kursdeltagare, en instruktörskollega och varit stöd och samtalsterapeut åt några till.

Jag har kört motorcykel, pratat trafiksäkerhet, svettats och ätit ganska bra.

Det får räcka idag.

Nu ska jag försöka landa tillräckligt för att hänga med i vardagen nästa vecka. Det kommer vara nog så jobbigt... imorgon kommer jag att träna som "vanligt" igen.

Det är 8 dagar kvar nu, 8 dagar träning. För maten, den kommer jag nog att fortsätta med, även om jag minskar ner på antalet träningspass från och med juni.

7 kommentarer:

  1. Oj, tuff dag men starkt jobbat!! Antar och hoppas att du somnar som en klubbad ikväll.
    Nu börjar du se slutet på fitnessfighten och det måste vara skönt att känna att man vill behålla delar av tänket. Kanske var det en av tankarna bakom?
    Hoppas att du mår skapligt fastän du måste vara helt slut!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fitness blir man av att terapeuta också! :d kRAM!

    SvaraRadera
  3. ok, skulle inte vara capslock där dårå.

    SvaraRadera
  4. Jag hade en träningsfri dag i lördags. Har ju bara tre dagar kvar nu men om sanningen ska fram så har jag i stort sätt redan slutat min Fitnessfight så mycket som jag fuskade i helgen. Men jag har istället försökt planera mitt fortsatta liv mat och träningsmässigt. I början kommer det nog bli lite extra svullande för att jag var duktig så länge (och då menar jag inte bara under Fitnessfighten) men jag ska försöka att hålla frukost, lunch och de flesta middagar ungefär som de varit under Fighten. Denna vecka bli min första med "bara" 3-4 träningspass. Köpte min belöningsklänning igår, en långklänning från Esprit. Storlek 38!!! Det har jag inte haft på 8 år! Fick köpa ett par nya BH:ar också eftersom jag minskat 12 cm(!) runt bysten. Man märker att det är fett som försvinner på slutet. Enligt min våg har jag tappat 2,8% kroppsfett de senaste två veckorna.

    SvaraRadera
  5. Mia, det är ju helt fantastiskt! GRATTIS till suveräna resultat, inte bara i Fitnessfighten. :-)

    Jag tror att man er automatik går upp lite när man avslutar fighten och återgår till mer "normal" kost, mest för att man åter samlar på sig en del vätska. Det är väl okej, men jag kommer att behöva skärpa mig åtskilligt för att inte återgå till svullande.

    Fast, efter den här månaden har jag nog definierat om vad som räknas som svullande. *haha* Jag tog typ 3 msk rostade hasselnötter nu på förmiddagen och kände mig jättesyndig. Ungefär samma känsla som jag tidigare fått när jag smällt i mig ett halvt kg smågodis och en hink med smältost till pommes fritesen. *knasigt*

    SvaraRadera
  6. Lippe, Fru Gårman, Tantaluran - KRAMAR!

    SvaraRadera