onsdag 4 maj 2011

Fitnessfighten dag 4 - del 2

När jag läser andra Fitnessfightbloggares inlägg och kommentarer, så verkar de flesta andras kroppar följa samma mönster som min. Asjobbigt dag 2, superstark dag 3 och trött ända in i märgen idag, dag 4. *haha*

Inte lätt att träna hårt och äta rätt när man inte är van att göra det varje dag.

Å andra sidan verkar även de som tränar mycket i vanliga fall följa samma mönster, så det verkar inte ha så mycket med vana att göra.

Omställning verkar det iaf vara för de flesta. Kul att följa de andra också. Sporrar lite, samtidigt som det hjälper att ventilera funderingar.

Jag har förvisso ganska bra koll på kroppen/rörelser/övningars utförande, men jag är sugen på att lära mer. Det här med funktionell träning är bra, kul och stärkande. Förutom konditionen (som jag måste ha någon form av redskap för att kunna göra, eftersom jag inte kan springa), så gör jag inget i maskiner. Bara kroppsvikt och hantlar för tillfället.

Georgys träningsprogram har verkligen varit kanon som förberedelse till det här och jag ser faktiskt fram emot att träffa honom igen i juni. Hoppas han jobbar kvar. *skräck* Jag har faktiskt inte sett honom sedan i början av augusti förra året...

2 kommentarer:

  1. Vilodagen igår verkar gjort susen. -0,7 kg från igår och totalt -4 kg på 10 dagar! Kläderna hänger lösare och imorse drog jag på mig ett par jeans i storlek 38 :) Undrar bara om hela min garderob kommer kännas för stor efter detta? Överdelarna kommer nog fortsätta att passa bra men det lär bli till att köpa nya byxor om det fortsätter så här :) Jag fortsätter att springa på toaletten. Jag trodde att det skulle gå över...

    Visst är funktionell träning kul. Jag har kört en del med en PT som jobbar mycket med sådant och har fått en helt annan kroppskontroll och möjlighet att känna exakt vilka muskler som är aktiverade.

    Fortsätt kör hårt! :)

    SvaraRadera
  2. Underbart, Mia! Jag ser fram emot resultat. Jag är nyfiken på om min kropp vill släppa ifrån sig mitt fett. *asg*

    Träningen är bra iaf, vid samma belastning på x-trainerna har min puls sjunkit ca 10 nu på en vecka. *ler stort*

    Kämpa på!

    SvaraRadera