onsdag 18 maj 2011

Fitnessfighten - dag 18 del 2

Okej, åter på bananen, men lite svag och sliten.

Träningen
Missade dagens träningsmål med två minuter på X-trainern. Jag tog liksom slut efter 8 min andra omgången och det fanns inget kvar att ge, så jag klev av.

Övervägde starkt att strunta i resten av styrkeövningarna, men valde att gå till mattan och genomföra de sista 6 övningarna och gjorde det på en lite lägre nivå än dagarna före. Så, jag gjorde det. Så gott det gick med dagens förutsättningar.

Heja mig!

Maten
Maten funkar, jag måste skärpa mig nu och det har jag gjort. Iaf en dag. Nu ska jag göra det i 12 dagar till. *L*

Hur svårt kan det va' liksom? *asg*

Den onda skinkan
Jag tror jag har hittat orsaken till den onda skinkan, kort höftböjarmuskel på höger sida = samma sida som onda skinkan. Och delvis stel i korsryggen. Det känns nämligen mycket bättre efter extremstretch av höftböjare, även om det inte försvunnit helt. Iofs kan ju tiden göra att det blivit bättre, men i det här fallet tror jag inte att det är så. All extremstretch av baksida lår och rumpa har nämligen gjort det värre, framförallt har jag fort asont i knäet. *muttrar*

6 kommentarer:

  1. Heja dig! Du har klarat mer än hälften nu - grattis

    SvaraRadera
  2. Starkt av dig att inte ge upp när det kändes tungt. Själv körde jag Bodystep istället för cardion idag och sedan körde jag styrkan, allt utom knäböjen för maskinen som jag ville köra i blev ALDRIG ledig :) Men vi hade kört en massa utfall på Bodystepen + att jag körde de andra två benövningarna så benen fick nog sitt ändå.

    SvaraRadera
  3. Kroppen börjar bli rejält trött nu, Mia. Jag antar att du också känt av det? Mentalt är det slitigt också, att köra programmet fullt ut varje dag. Det tycker iaf jag.

    Jag ser fram emot att "bara" träna 3-4 dagar/vecka. *asg*

    SvaraRadera
  4. Jag känner konstant i framför allt ben och rygg att jag tränar så mycket. Ett av mina mål som jag satte upp 1/1 är att klara 5 min i "jägarvila" men det är bara att glömma just nu eftersom benen värker lite redan innan jag satt mig i 90 grader :) Efter Fitnessfighten tänkte jag ta ett par dagars träningsvila så jag får väl försöka slå rekordet efter det. Håller verkligen med dig om att det ska bli skönt att gå tillbaka till 3-4 ggr i veckan. Har planerat för livet efter Fitnessfighten och bokat in en tid med min PT den 9 juni. Ska bli kul att se vad hon säger om min nya kropp :)

    SvaraRadera
  5. Mia, jag tänker som du. Några dagar vila, kanske lite kondition, träffar min träningsvägledare 7 juni.

    Menar du att du ser så stor skillnad på kroppen? Häftigt. Jag är nyfiken, både på din förändring och de sista 10 dagarna för egen del.

    SvaraRadera