tisdag 10 maj 2011

Fitnessfighten - dag 10

1/3 av fighten är nu avklarad. 20 dagar kvar. *puh*

Igår var det en påtvingad vilodag. gick upp 05.30, jobbade i depån hela dagen i solskenet, lastade hojar och packae bilen och åkte hemåt. Hemma vid 22.30, vilket innebar att det inte blev någon tid över (inte ork heller) för att träna något alls. Förutom alla promenader runt banområdet då förstås. *haha*

Idag är jag trött, trött, trött och pulsen känns som om den åker berg- och dalbana. Jag mätte vilopulsen flera ggr imorse och det var helt klart att det inte stod riktigt rätt till. Fick samma resultat som för 10 dagar sedan, 53 slag/min. Vikten däremot har minskat med 1,7 kg och omfånget runt medelåldersmidjan har minskat med 2 cm. Coolt. Jarkko (ansvarig PT i Fitnessfighten) påstår att det är från och med nu det händer och att det är dags att börja träna riktigt hårt.

Puh...

Nåja, jag fick lite extra tid mellan kunderna idag, så jag smet in på Sats vid Sickla Köpkvarter och körde. De hade ingen X-trainer som jag trivs med, så jag utmanade mig själv. Joggade 2x10 min! Lite känning i höfterna har jag, men inte tillräckligt för att kunna säga att det var ett dumt val.

Kanske kommer jag att kunna jogga snart?

Idag bytte jag ut tricepspressen mot dips och testade en svårare variant av raka benlyft, TUNGT!!! BRA!!! JAG SKA!!!! *haha*

Svetten rinner, kroppen skakar och jag SKA KLARA DET! Fast jag fokuserar på teknik och utförande och vikten får komma i andra hand. Kroppen ska må bra. Det gör den.

Maten funkar fortfarande hyfsat. Missade förmiddagens mellanmål, vilket gjorde träningen lite tyngre än nödvändigt. Tog en energidryck före träningen (jag vet, socker är förbjudet, men det var det eller skita i att träna alls idag och drycken innehåller bara fruktsocker...) och slet som ett djur. Joggade ju för sjutton. *haha* Fixade så jag hade mellanmål till eftermiddagen och har nu kämpat mig igenom sammanlagt 5 ätdagar med ganska dåliga möjligheter att hålla matplanen perfekt.

Sötsuget gör sig påmint så snart som jag missar att äta var tredje timme, men än så länge är det inget sött som har lyckats locka mig så mycket att jag stoppat det i munnen. 30 dagar...

3 kommentarer:

  1. Vad kul att det går bra och vad duktig du är

    SvaraRadera
  2. Duktigt! Jag åkte dit på kakor i helgen till min dotters kalas men i övrigt har jag lyckats hålla dieten perfekt. Idag kom jag äntligen iväg till gymmet efter att ha tvingats träna hemma i 5 dagar i rad. Det var verkligen jättekul och jag kunde lägga på vikt ordentligt. Ökade till 13 kg på mina pullover och 27 kg på benböjen. Kände mig som Pippi och tonårskillarna i rummet med fria vikter såg nästan lite imponerade ut :)

    SvaraRadera
  3. Hyfsat iaf, Shamrock. Tack!

    Det är nog dags för mig att ta tag i det här och trappa upp, Mia! *haha* Shit vad du tar i. Kanon att det går så bra för dig! Det här är helt galet. *krama*

    SvaraRadera