tisdag 24 juni 2014

Variation ger resultat

Idag var jag reserv till ett spinningpass, för jag var tvungen att flytta torsdagens träning till idag. Mötespmplanering. Men spinningen blev inställd och bytt mot ett Easylinepass, med fokus på kondition och explosovitet. Fy f-n i h-e vad jobbigt det var! Och jag insåg hur nyttigt det är att variera sig. Spinningen ger massor ff, men jag får ju ta i mycket mer. Det här var hemskt! Hemskt bra också! *haha*

Heja heja!

Easyline, ett koncept med maskiner som ska vara enkla att använda och som man kör i cirkelträning, oftast med övningar på matta/golv mellan maskinerna. I vår sal är det 9 maskiner och varje cirkel blir 17 övningar. En uppvärmningscirkel med 30 s på varje station och sedan 2 maxcirklar m 45 s på varje station var träningspasset idag. Emellan maskinerna körde vi diverse, hemska, brännande övningar som tricepsarmhävningar, planka, mountainclimber, benböj, höga knän, burpees... Gissa om jag kommer att ha träningsvärk imorgon? HÄRLIGT!

Jag tycker att jag varierar mig hyfsat när jag tränar, men pass som det jag fick serverat idag, får mig att inse att jag måste kliva utanför bekvämlighetszonen lite oftare och utmana mig själv och medelålderskroppen. Framför allt utmana medelålderskroppen! *asg*

Imorgon ska jag prova vattenträning i djupt vatten, med flytbälte. Aldrig gjort. Spännande! Hur många kallsupar kan man få på 50 minuter tror du? ;)

4 kommentarer:

  1. Variation är nog bra. Brukar ju få träningsvärk i muskler man inte visste man hade då :-)

    SvaraRadera
  2. Duktig du är! Berätta hur djupvattenträninhen gick! Och var hålls den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men just det! Djupvattenträning = vattengympa/-träning med flytbälte och man har liksom aldrig kontakt med något golv. Hemskt svårt faktiskt.

      Orkade faktiskt träna! Dock var det svårt med djupvattenträning, rent tekniskt, så det var lite si och så med intensiteten idag. Flåsade gjorde jag iaf.
      Klorerat vatten i näsan är väldigt obehagligt. Jag nös. Många ggr..
      Jag är urkass på att trampa vatten utan flytbälte. När instruktören tyckte att vi skulle göra det med händerna upp i luften (Petra Marklunds sång), då försvann mitt huvud under vattenytan.

      Radera
    2. Göra fällkniven i vatten är ingen höjdare kan jag tala om. Drunkningsvarning. *haha* Men, med lite finslipning på tekniken ska jag nog få till det så att passet känns givande.

      Medley Vilundabadet kör jag just nu. Jag har tillfälligt lämnat Sats... Men jag kommer snart tillbaks, de gymen är i en klass för sig helt enkelt.

      Radera