onsdag 4 juni 2014

Fitnessfighten juni 2014 - dag 3

Jag känner mig rätt stark, faktiskt. Men, samtidigt väldigt trött. :(
Körde ett extra spinningpass idag och fick litte kort om tid, så jag skippade cardiodel # 2 i FF-träningen för att få med all styrka. Dumt kanske, men med 50 minuter tuff cykel ersätter jag nog de tio minuter det handlar om. ;)

Jag insåg att jag även bokat in ett cykelpass imorgon (dag 4), trots att jag har tänkt köra helvetspasset med Johan på torsdag kväll?!?
Onsdagens pass avbokat, det räcker med FF-träning. Benen är slut. Haha.
Och jag med!
Blir morgonträning dag 4, dessutom, så jag hinner inte återhämta mig många timmar.

Har du förresten tänkt på hur viktigt musikvalet är när det är dags att köra gruppträning?
Jag håller ju på att testa mig fram på olika klasser och kör för olika, för mig nya instruktörer på Medleys anläggningar i Väsby och Sollentuna. Hittills har det varit bra. Men, musiken... Hahaha, det är ju inte anläggningens fel förstås. Eller, ingens FEL! men ändå... jag tappar sugen när musiken är pest och jag kan säga att träna cykelintervaller till schlager - INTE MIN GREJ!!! ;)

Har bara tränat i Väsby än så länge, men efter midsommar är mitt Satsmedlemskap slut och då ska jag hinna testa Solentuna också, där finns lite andra klasser att välja på än i Väsby.

Hittills är mitt intryck att det går att träna på. Medley, men det är inte så fin anläggning. Mitt älskade Sats har stora, rymliga, fräscha lokaler med verkligen ALL utrustning. Gruppträningslokalerna är också stora och ofta ljusa.

Cykelsalen på Medley i Väsby är som en källarlokal och dessutom släcker de ner så man knappt ser handen framför sig?!? What's the deal??? Jag fattar inte vitsen med att träna i mörker, jag vill ha kontakt med instruktören för pepp. Hmm... Märkligt. 

Nåja, dag 3 är iaf avklarad. Fortfarande omotiverad, men jag glr det. Och NÄR jag väl gör det, känns passen ändå sköna och som om de gör nytta. Jag lassade på lite vikt idag också, för benen framför allt, men också i axel/armövningar. Rekommendationen är att öva in tekniken de första tre dagarna, men det funkar fint och jag vill utmana inte fjösa. ;)

Nu ska jag försöka somna om. Andra natten nu som jag vaknar klockan 2 och är rastlös, kryper i kroppen och jag kan inte sova. :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar