tisdag 24 juni 2014

God morgon

Eller inte.

Jag har det jättesvårt med sömnen just nu. Jag som trodde att jag hade fått ordning på den. Äntligen.

För en månad sedan sov jag som en stock, sju timmar, och vaknade utvilad och glad. Nu är jag glad om jag får sova mer än tre timmar i sträck.

Inatt sov jag i en timme och en kvart.
Och hela midsommarhelgen har varit en sovkatastrof.

Behöver jag säga att jag har en STOOOOOR sömnskuld?
Och att den sömnskulden dessutom bär med sig en rejäl energibrist som skapar ett sug efter fett och socker och så är jag inne i den cirkeln. *suck*

Träna mig trött hjälper inte. Jag har försökt.

När jag lyssnade på en föreläsning av Helene Landin (www.kroppskraft.se) pratade hon om sömnproblem och att lösa det genom att hoppa på sömntåget när det kommer. Även om klockan är typ 19.30.

Jag provar det ikväll och hoppas att jag hinner hoppa på.

Kan man vara tröttare än så här?!? ;)

1 kommentar:

  1. Jag har nog också missat det där tåget ett par nätter. Katterna verkar också ha fått spunk på näterna och snart lär de klättra i gardinerna om de inte lugnar ner sig...
    Hoppas du får sova snart!

    SvaraRadera