söndag 8 juni 2014

Fitnessfighten juni 2014 - dag 8, plump i protokollet

Den här dagen blev helt fel.
Den BÖRJADE helt bra! -1 kg på vägningsdagen, god frukost, planerade ärende i Uppsala + spontanbesök hos god vän i stort behov av att prata och så hem för mat, gym och sedan härlig cykeltur med Mördarbacken i sikte.

Hej vad det kan ändras fort.

Det svischade iväg tid hos vännen och när jag kom hem hade jag missat mellanmål och fick i mig mat jättesent. Konsekvensen, extremt illamående. Så illamående att jag blev yr och svimfärdig.

Ingen träning. Ingenting faktiskt.


6 timmar, två mellanmål, lunch, en timmes power nap och fyra skumtomtar senare börjar jag känna mig okej.
Kan man snacka om värsta blodsockerdippen?!?

Jag lovar, skumtomtarna var droppen som tippade mig över åt rätt håll igen. Tog först två, väntade lite. Bestämde att jag behövde två till. Perfekt.

Ff lite illamående, men jag har energi och lite lust att ta tag i saker. Jag kommer inte ge mig ut och träna i panik. Jag tar plumpen i protokollet och mår bra idag ändå.

Hoppas att din söndag har varit bra.

2 kommentarer:

  1. Grattis till minus 1 kg! Va bra du är!!!! Å du behövde den här vilodagen :-)
    I morrn är det troligen på igen va?
    Må gott!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har troligen rätt, sus. Men det känns ändå surt. Imorgon är det "som vanligt" igen, men från och med den här veckan är det färre dubbelpass och bara träning enligt Fitnessfighten. Kroppen behöver inte mer. Förutom mtb-kurs i Hellas på söndag! :) Må bäst!

      Radera