tisdag 3 juni 2014

Jag fattar inte det här med proteinpulver

I alla fall inte för den vanliga, dödliga motionären. Vad är grejen?
Det går att få i sig alldeles tillräckligt med både protein, kolhydrater och kalorier för att både vara mätt, må bra och bygga både muskler och kondition på ganska hög nivå utan att snutta på proteinpulver eller blanda det i allt från smoothies till kakor.
Vad spelar det för roll?
Egentligen ingen.
Jag blir bara lite (hmm... okej en hel del) irriterad på alla recept som läggs upp på vissa forum. Forum som ska hedra/främja/stötta hälsa och välbefinnande med bra mat, tankar och träning för, med och om kvinnor.
Och så blandas det proteinpulver i allt. Precis allt!
Jag är inte ett dugg bitter, bara oförstående.
"Trenden" har pågått länge, men den avtar inte. Tvärtom.

Jag har också gått på den, men synat bluffen och vet att jag mår bättre av att äta ett ägg och ett äpple till mellanmål än av pulverskakandet.

Var och en efter egen fason förstås, men vad är grejen? Egentligen?

Plss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar