lördag 7 juni 2014

Fitnessfighten juni 2014 - dag 7

Idag ändrade jag planerna lite. Planen var att ge mig ut i spåret och släpa mig runt 2 varv á 2 km. Första varvet promenad/jogg, andra varvet jogg/lufs. Sedan åka till gymet och köra mitt styrkepass á la Fitnessfighten. Jag behöver lite vikter för att styrketräningen ska bita lite. ;)

Men, när jag lufsat runt det där första varvet hade jag för det första ingen lust att "springa" mer, dessutom ingen som helst lust att åka till gymet.
Vad göra?
Jag kom på att jag ju hade hantlar och gummiband liggande i bilen! (Varför kan vi ju komma in på en anna gång *haha*.) Så, jag körde styrkepasset på gräsmattan vid bilen. Blev lite lätt i ett par övningar, men lite djupare, lite långsammare och några fler repetitioner senare var jag svettig och redo för varv två i joggingspåret. Och, bortsett från en uppförsbacke där mitt vänstra knä protesterade så vilt att jag var tvungen att promenera typ 10 meter, så jogglufsade jag faktiskt hela vägen!

Nu är det ett par dagars vila från jogglufs för att leder och ligament ska få chansen att återhämta sig. Imorgon blir det cykel istället. Min fina mtb väntar där ute i garaget och jag ska angripa joggingspåret igen, men med cykeln tar jag mördarbacken också. Bara för att jag kan! Kanske ska ta den två ggr imorgon? Naaaah, dumt att ta i för mycket. ;) Vi får se imorgon.

Nu, kan jag tala om att det var länge sedan det var så gott att äta middag.
Kvällen är ung. Klockan är bara 19 och jag har varit igång hela dagen.
Vaknade förvisso 05.00 i morse. Åt frukost vid 6, men lyckades somna om och sova till 9.
Efter den här veckans insomnianätter var det behövligt och det bästa är att det är en dag till den här helgen.

Hoppas att du har haft en skön lördag och njuter av kvällen. Och har fått lite energi under dagen.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar