måndag 2 juni 2014

Fitnessfighten juni 2014 - dag 1 & 2

Jag är definitivt inte lika taggad i år som jag var 2011.
Jag börjar undra lite varför jag gick med, faktiskt.
Fast, älskade galenmannen är plötsligt jättetaggad, så jag hänger på de övriga 28 dagarna och peppar honom. Jag VET ju att träningsformen passar mig, men jag orkar liksom inte jaga.

Alltså, mannen har också anmält sig till Fitnessfighten nu i ju i, så peppandet blir ju dubbelt. *haha* Lite svårt på 60 mils avstånd, men samtidigt är det här en nyttig utmaning för honom. Äntligen får han ett recept på att äta och träna "rätt". Han som tror att man ska äta så lite som möjligt och springa så långt man bara kan för att bli av med fettomagen. ;)

OCH! han blir tvungen att sätta sig ner och planera! Maten!!!

Dag 1 var igår. Då var vi tillsammans och då försökte han göra just det som jag VÄGRAR ställa upp på! Nämligen lassa över allt ansvar på MIG!!! Det var som att ha en femåring med sig till och på gymet. Han hade inte kollat in eller antecknat träningsprogrammet, han hade inte läst hur övningarna skulle utföras, han hade ingen koll på vad eller hur mycket han skulle äta, han till och med gick hemifrån utan nycklar, plånbok, mobil, ALLT! Jag bara tittade på honom och fräste. Jag blev TOKIG!!!

En j-vla tur att han åkte ner till Hbg igen igår, för om man är 46 år gammal och anmäler sig till något som Fitnessfighten, då är det INTE läge att hänga mig i kjolarna och tro att jag ska servera allt på silverfat. Jösses... Det blixtrade, jag lovar.

Så, idag, har han tydligen läst ordentligt och lagade till och med mat så att han hade matlådor i ett par dagar. %^€$£ tur det... *L*

Idag var jag inte taggad alls på att träna. Dag 1, igår, kändes fjuttig. Jag tränade efter programmet, utan vikter, för att få in tekniken, men det var liksom ingen stund i träningen. Som tur var hade jag ju bokat Cykel Pulse-passet så att jag fick svettas rejält. ;)
Jag kom inte till gymet förrän strax efter 19 idag, fullt med folk som luktade illa och tog stor plats. En brud som uppenbarligen ville demonstrera sin "makt"? struttade runt och drog lite i maskinerna hör och där. Jag körde min grej. Jag är där för att träna, inte för att visa upp mig eller umgås.
Jag är ändå glad att jag gick dit, för 60 minuter senare var jag genomsvettig, hade lassat på lite vikt på benen och axlar/triceps och faktiskt lufsat 10 minuter i sträck på löpbandet! Det sistnämnda har jag inte gjort på.... Ja, jag har nog aldrig gjort det när jag tänker efter. *haha*

30 dagar. 30 timmar. Följa kostschemat. Många förbjudna livsmedel.

Jag föredrar nog Viktväktarna när vi kommer till matupplägg, men nu kör jag Fitnessfighten i de här 30 dagarna. 1/7 återgår jag till Viktväktarupplägget och jag fortsätter att registrera maten i checklistan under hela juni. För att ha koll. Och jämföra.

Mitt mål med 7 kg på 7 veckor är ju fortfarande kvar. Även efter Fitnessfighten, då är det två veckor kvar på utmaningen.

Att jag inte är så taggad i år, beror nog på att jag känner mig lugn och trygg på något sätt. Det är ingen panik. Mitt mål är att vara fit nästa sommar. Jag vill att kroppen ska hålla. Och att jag ska hålla, mentalt. Eller så beror det på att jag är lat! *asgarv*

Hur som helst, dag 2 är snart slut. Jag har avvikit något från programmet idag eftersom jag åt lunch ute och jag fick äta mina mellanmål på eftermiddagen och åt middag vid 20-tiden. Bak och fram, men  jag tycker att jag har gjort en bra dag efter omständigheterna.

Matlådor is da shit. Även de med melanmål.


3 kommentarer:

  1. Heja dig, er ;-) jag önskar jag hade något program att följa, men det funkar inte nu när jag börjar jobba igen. Mattider, vettiga måltider finns inte, klienterna kanske inte ens ger oss tid att äta :-( jag har valt att slurpa i mig en Camebridgesoppa när jag jobbar, går fort och blir mätt.

    SvaraRadera
  2. Spännande! Så du får ett matschema med exakt vad du ska stoppa i dig anpassat för dig och hur du tränar och vad du vill gå ner?

    SvaraRadera
  3. Matschema, ja.
    Individanpassat, njae, det är ju en tävling så det är rätt lika för alla. Går att anpassa kosten dock. :)
    Det handlar om att förbättra sin kondition, minska sitt midjemått och gå ner i vikt så mycket som möjligt på 30 dagar, med bibehållen hälsa och ork.

    SvaraRadera