måndag 9 juni 2014

Fitnessfighten juni 2014 - dag 9

Ytterligare en plump i protokollet. Ingen träning idag. Ett medvetet val, även om jag inte hade för avsikt att skippa träningen när jag lämnade lägenheten i morse.
Jobbet kräver sitt just nu, en lång dag som hade inneburit att jag skulle åka till gymet vid 19.30 och då inte ha hunnit äta ordentligt, alt äta först och åka till gymet 20.30.
Inte ett alternativ i min värld.
Tyvärr är det heller inte ett alternativ att träna klockan 06.00, det är galet vad trött kroppen är då. :(
Så, ingen träning. Dock skött maten bra med tanke på omständigheterna, men inte på fitnessfightenvis. Viktväktarmässigt har dagen varit bra om man räknar poäng, men jag har långt ifrån hållit bra mattider.

En sak jag märker nu när jag har släppt på Fitnessfightenrutinen när det gäller maten och märk att det är efter att bara ha kört FF en vecka och det är två dagar av att återgå til VV... Jäklar vad jag har svällt! Tjoop, 4 cm i midjan och känner mig svullen hela jag. Så, även om jag mår illa och tycker att fitnessfightenkosten är enformig och trist, vill man tajta till kroppen snabbt är det en väldigt effektiv metod.

Jag ska dra ner lite på de snabba kolhydraterna igen. Igår blev det lite väl mycket med både skumtomtar och. Kellogg's cracker crisps, det är klart det som är boven i dramat och en drastisk förändring mot veckan före. Det löser sig. Imorgon har jag surat klart, mina två dagar utan träning räcker och jag är tillbaka på banan igen.

För övrigt skällde jag på mannen idag, för han har gått över gränsen och börjar bli fanatisk. Ger sig ut på promenader varje kväll, trots tufft träningsschema varje morgon (Fitnessfighten). Det är inte likt honom och jag hade kanske mer ett resonemang än faktiskt skällde ut honom, där jag berättade att jag blir orolig när han går till överdrift på det där sättet. Meningen är ju att han ska lära sig något vettigt och förstå vad bra matvanor och efffektiv träning kan glra, inte att han ska vinna rejset smalast vinner liksom. Han är långt värre än jag på det där med allt eller inget. Vi får stötta varandra så att vi håller i längden.

Puss och godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar