torsdag 5 juni 2014

Fitnessfighten juni 2014 - dag 5

Det är inte lika roligt att köra Fitnessfighten den här ggn.
Jag såg verkligen fram emot att ha tillräckligt mycket ork, vara frisk nog att köra nu i juni.
Jag har haft set som mål sedan jag började min viktminskning i januari.
Och nu är jag här och tycker att det är så där.

Maten, den är nog värst. Så trist! Så många förbud. Jag fick fina resultat 2011, men med Viktväktarna har jag gått ner drygt 14 kg på 18 veckor och har ätit gott och mått fint större delen av tiden.
Jag funderar starkt på att fortsätta att äta med VV, men att träna FF, för träningen är väldigt bra. Effektiv. Svettas som en gris. :)

Jag skulle kunna justera bara så att jag fortsätter att inte äta något tillsatt socker och äta lite mer protein och lite mindre kolhydrater, så borde jag vara "hemma".

Det känns trist att jag inte är så pepp på det här som jag hoppades.
Jag undrar om det beror på att jag är i bättre form innan, den här ggn, trots att jag väger mer?
Jag har lagt mycket tid och energi på spinningen och benträningen sedan februari. Det har gjort mig starkare än jag brukar vara i ben och bål. :) Tyvärr har det medfört en obalans mellan över- och underkropp, som jag nu tror att träningen enligt FF ska kunna hjälpa till med.

Jag kör! Men jag satsar inte på tävlingsmomentet den här gången. Jag är för opepp på det.
Om 25 dagar får jag se vad jag har åstadkommit trots att jag redan är less.

Kroppen är trött, trött, trött redan. Det kan vara en svacka pga dåligt med sömn de senaste tre nätterna. Och så omställningen till att träna varje dag. Men, om jag lyssnar på kroppen kommer det att gå bra. Jag vill ju göra den här utmaningen. Jag har ett mål att komma under 80 kg till semestern.

Efter den här utmaningen är planen att komma in i min Viktväktarlunk igen. Må-bra-rutinerna. Njuta, men med måtta och med glädje.

Nu, nu ska min trötta kropp gå och lägga sig. Tidigt? Prova att sova tre timmar/natt i tre nätter i sträck så ska du se att kroppen tycker att 21.13 är en skitbra sovtid dag fyra. *haha* Lägg till en timme styrketräning och 55 minuter spinning med intervaller, så somnar i alla fall jag ovaggad!

Om 25 dagar till, om jag inte trappar ner på träningen gällande antal dagar, påminn mig då om mitt långsiktiga mål är du snäll. <3 p="">

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar