måndag 3 mars 2014

Olika falla ödets lott

Eller alla dagar är olika, så det gäller att tackla utmaningar som de kommer.

I förrgår (lördag) satt jag och valde mellan de här två godsakerna på bilden nedanför. Jag hade utrymme för chokladen i min dagliga ranson av ätbart, var egentligen inte speciellt sugen men otroligt nyfiken. När kvällen var slut hade jag valt båda, ätit 8 rutor choklad, konstaterat att det var VÄLDIGT sött och egentligen inte cärt det. Magen blev inte glad heller och jag fick umgås mycket med den vita porslinskompisen. Som det kan gå. ;)

Igår, söndag, tyckte jag inte att jag gjorde annat än åt. Jag tränade på kvällen och stoppade i mig det jag tyckte var lagom/tillräckligt. Jag var inte hungrig. "Problemet" var att jag bara hade ätit 19 av mina tilldelade 30 viktväktar-matpoäng. Det var lite lite. Men, jag var ju inte hungrig! Så, jag tog 4 bitar till av chokladen. Till slut. För det var det "enklaste" sättet att få i mig några poäng till utan att anstränga mig så mycket. Så kom jag på mig själv, vaf-n sysslar jag med?!? Det kommmer säkert andra dagar, när jag är ASHUNGRIG, så om det en enda dag råkar vara så att jag är nöjd fast jag bara ätit en tredjedel av min vanliga ranson, är det nog en udda händelse som jag inte mår dåligt av.

Njut av att inte känna ett behov av att äta. Det ÄR en udda företeelse. Känsloätare som jag är. Jag tar det som ett tecken på att jag var nöjd. En dag när jag var nöjd, det är ju fantastiskt!

Jag stoppar den känsla ,den dagen, i en fin liten ask i minnet och tar fram den en dag när det känns tungt. Nöjd. Sug på den. :)


2 kommentarer: