lördag 22 mars 2014

Det här med att äta

Balansen mellan att träna och äta framför allt.
Jag började träna lite för några veckor sedan.
Sedan slutade jag gå ner i vikt. Lite.
Eller rättare sagt så gick jag inte ner så mycket i vikt som jag tyckte att jag borde.
Jag blev ju Viktväktare i slutet av januari, så jag äter kontrollerat.
Även om jag får anfall av okontrollerat med jämna mellanrum.
Jag håller mig dock inom Viktväktarnas poängramar, även med frosseritillfällena.
Faktiskt.
Men sedan jag började träna, för ca tre veckor sedan, har viktminskningen gått så långsamt så att det nästan inte syns på vågen.
Jag har tittat på vad jag äter. Och hur mycket. Försökte först med att inte utnyttja den bonus man har att njuta av varje vecka, som tillägg till de dagliga poängen.
Då gick jag ner ännu mindre.
Det kan bara betyda en sak.
Att jag äter för lite.
Så, den här veckan har jag provat att äta mer de dagar jag har tränat. Då räknas inte lågintensiv aktivitet som en promenad i solskenet, utan när jag har jobbat mig svettig.
Imorgon är det vägning. Då får vi se om den första veckan med ät ikapp det du tränat har haft någon verkan. Om inte, provar jag en vecka till, se'n får jag fundera ut nå't annat.


Det KAN vara jag som äter för mycket fast jag inte tror det?!? Men jag väntar med den domen. *L*

Jag har ett problem med ätandet dock, det är att jag blir så himla sugen på MER när jag äter mer?!?  *haha*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar