måndag 24 mars 2014

Någonting helt annat

Den här bloggen handlar numera bara om medelåldern, vikten och träningen.
Egentligen.
Men idag, bara idag, måste jag släppa in lite annat.
Lite liv.
Eller tyvärr, lite död.

En söt och fin tjej, nyss fyllda 40, efter att ha tagit sig igenom en omgång, fick hon ett återfall av den där &@#%$£ bröstcancern för ett halvår sedan och nu orkar hennes kropp inte med att kämpa längre. Hon är så full av metastaser och kroppen så svag av alla cellgifter att det inte finns något mer att göra.
Annat än vänta.

Hon är ingen nära vän, men en del av mitt liv sedan 10 år tillbaka. En snäll och kärleksfull människa, full av liv och bus. Tårarna rinner. Det gör mig så j-a förbannad att livet är så orättvist.

Som tur är, ligger det inte för henne att bara vänta. Hon är en kämpe, så hon kommer att göra det mesta av den tid hon har kvar på jorden. Hon har ingen aning om hur lång tid det är.

Kunde jag hjälpa henne slåss...

Jag fattar, det är så det är, men det betyder inte att jag tycker att det är okej.

2 kommentarer: