söndag 30 mars 2014

Belöningar - nu vet jag!

2011, när jag var i form förra ggn och bara hade 3 kg kvar till målvikt, då hade jag planer på att köpa en mountainbike. Jag är inte säker på att jag någonsin kommer att kunna springa igen, åtminstone inte i det tempo som jag vill komma upp i för att få bra träning och inte utan smärta. Så, en mtb skulle ge mig möjlighet att träna kondition och komma ut i skog och mark. Med början i joggingspåret och sedan... Who knows?!?

Tur jag inte köpte cykeln då, med tanke på att den kostar en förmögenhet och bara skulle ha stått i källaren i tre år nu... ;)

Nu väcks tankarna igen, suget efter att komma ut. Våren, ljuset, ljuden, jag vill UT! Och snart kommer promenaderna inte vara tillräckligt utmanande, det vet jag. Jag måste få göra mer! *haha*

Så, jag bestämde mig för att min halvvägsbelöning kommer att vara den mtb jag vill ha. 15 kg minus = ny cykel i garaget! Jaaaa!!!

Nyfiken? Här är hon: https://www.cykloteket.se/scott-contessa-scale-700-tjej-mtb


1 kommentar:

  1. Jag ska satsa på en ny tantcykel. Hittar inte nyckeln till den som stått i cykelrummet i 2,5 år....

    SvaraRadera