lördag 29 mars 2014

Mitt eget lilla Playitas

Eftersom jag nu inte kunde följa med tjejerna till Playitas i år, blev det ett litet Playitas i miniatyr här hemma idag. :D Eller inte... För jag saknar ju tjejgänget, skrattet, klimatet, vinet och tränande människor ÖVERALLT!!!
Nåja, jag har iaf gjort mitt, Indoor walking 45 min, HotFLX 30 min och en timmes promenad i solskenet. Det har varit så galet ljuvligt väder här hemma, att jag valde att ta en extra promenad för att åtminstone kompensera lite för att jag har ätit liiiiite mer än jag borde den här veckan.

När man är viktväktare räknar man ju poäng på allt och man kan skaffa sig bonuspoäng till sin dagliga ranson genom att träna. Till träning räknas all rörelse/aktivitet, det handlar mest bara om intensitet och längd och att inte överskatta sin aktivitet så man tillgodoräknar sig för mycket och därmed äter mer än vad som funkar om man vill gå ner i vikt.

Jag har ju valt att äta upp mina aktivitetspoäng, men eftersom jag skriver upp mina planerade aktiviteter i checklistan INNAN jag gör dem, har jag lurat mig själv och "lånat" poäng innan jag ens har utfört aktiviteten. Snacka om att fälla krokben för mig själv.
Jaja, efter dagens extra promenad ligger jag bara 1 poäng minus på hela veckan, så det får väl vara så då. Jag har ju ätit lite glass... *s*
Fast det är egentligen inte glassen som är boven, det är ju JAG!!!

Jag måste äta mer när jag tränar intensivt, även om det inte är så ofta. Tre ggr/v är min träningsdos, men jag försöker göra det ordentligt när jag ändå är där.
Kroppen pallar inte riktigt det tempo jag vill än. Jag måste skynda långsamt med medelålderskroppen. Den protesterar högljutt när jag skyndar på för mycket. Ont, yrsel, trötthet till max. Skillnaden nu, mot för bara en kort tid sedan, är att jag återhämtar mig hyfsat nu och blir inte sjuk.  *peppar peppar*

HotFLX då... Aldrig mer säger jag bara! Jösses så äckligt det var att ligga i ett rum som dryper av fukt från väggarna. 38 grader varmt och som en tropisk fuktighet. Jag har inget emot att svettas, det är inte det, men jag vill gärna kunna andas också. Inget för mig. Så är det.

Ha en finfin lördagkväll, nu ska jag äta middag och öva mig på att inte äta godiset som jag har köpt för att ta med till mässan nästa vecka.

6 kommentarer:

  1. Va duktig du är som räknar points...
    Jag borde också tänka på mindre intag , byxorna från förra våren är för trånga, ack ja!
    men vad har du varit någonstans och tränat idag? hotflex, va e de?
    Indoor walking gillar jag, finns det i väsby?
    Ha en fortsatt trevlig lördagskväll, jag drar strax till jobbet jag....

    SvaraRadera
    Svar
    1. VV funkar för mig, Susanne. Jag har en förmåga att inte riktigt fatta det här med lagom mängd när det gäller mat, så nu får jag hjälp. HotFLX är ett smidighetspass på sats, en blandning mellan yoga och stretch (de har FLX utan Hot också)

      Radera
    2. 30 min där man vrider oh böjer och töjer på kroppen. Skönt efter ett hårt pass på gymet, men Hot betyder 38 grader varmt och extremt fuktigt i salen. Inget för mig.
      Indoor walking har jag hittat på Sats Lidingö, så jag tar mig faktiskt dit nu på lördagsrna, men jag tror att det finns på Friskis & Svettis, fast kanske inte i Sollentuna?

      Radera
    3. Jag blir publicerad innan jag skrivit klart! Hoppas du får en lagom natt på jobbet, det låter som ni har det alldeles för körigt alldeles för ofta.

      Radera
  2. hej hopp!
    vi saknar dig här såklart, men vet du att det blir fler gånger och nästa gång är du med :)
    Var kör du VV? Jag planerar att dra igång på måndag nästa vecka, och känner mig glad o spänd inför det. VV är det enda jag lyckats med och jag tycker att det är superbra! Duktig är du som tränar oxå! jag har fått nån förkylning så jag har legat på rummet hela dagen med huvudvärk och tyckt synd om mig själv :(
    stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stackars dig. :( Hoppas att du kryar på dig tillräckligt mycket för att ändå kunna slappa och njuta av att vara utomlands.
      Jag är onöine-medlem på,VV just nu. Passar mig bäst för tillfället istället för att försöka passa grupptid. Det kommer snart motigare tider och då planerar jag att gå på möten, har ingen idé om var. Har du tips eller vill ha sällskap så säg till. Jag siktar på att gå i mål som mötesmedlem, den sista biten är min akilleshäl och den här ggn ska jag inte snubbla på mållinjen. Kram tebax <3

      Radera