måndag 24 februari 2014

Vattengympa

Eller Aqua som det så tjusigt heter när man tränar på Sats... ;)

JAG GJORDE DET!!!

Jag var sååååå nära att avboka klassen. Som vanligt. Som jag har gjort varje vecka i nästan ett år nu.
Men, jag gjorde "misstaget" att berätta för mina medarbetare att jag hade bokat passet, se'n var det bara att gå.

Jag har även gjort "misstaget" att berätta att jag viktväktar nu. BRA misstag! Båda två! För tänk vad lätt det är att ge upp när ingen annan vet. Och hur svårt det blir att "fuska" när man har berättat om sina mål.

Nu pratar jag öppet om mina mål att komma igång med må-bra-träningen, gå ner i vikt och bli frisk.

Men, tillbaka till vattnet.
Jag var lite rädd för att det skulle bli tantgympa. Ni får säkert samma bilder som jag (och mina arbetskamrater) när ni tänker på vattengympa.
Jag hoppades annorlunda, men befarade det värsta. Jag hoppades därför att jag en gång för länge sedan hade förmånen att gå på grymt BRA och inspirerande vattengympa. Jag tränade tre ggr/vecka bara för att det var så rolig träning.

I omklädningsrummet fanns bara... *trumvirvel*... TANTER! (Fast det kom lite tngre förmågor väl nere i bassängen.)
Mina farhågor besannades inte. Det var grymt bra träning, om än något enformig. Passade mig ändå väldigt bra med tanke på att det är mitt första ordentliga träningspass sedan i februari förra året.

Det här gör jag igen.

Just nu håller jag dock mest tummarna för att jag bryter trenden och inte vaknar upp sjuk imorgon. Ont kommer det att göra. Överallt. Det förväntar jag mig. Det är okej, så länge jag inte känner mig sjuk.

Och 4,3 kg minus på vågen på 4 veckor är resultatet av matkontrollen. Helt okej det också måste jag säga.

Ha en finfin kväll

6 kommentarer:

  1. Väry bra jobbat! Både i vattnet och med vikten. Önskar att jag hade din envishet och tålamod. Mitt är som bortblåst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har varit precis de sakerna under lååång tid, ibland är det faktiskt okej att ha en svacka. Jag kanske kan få smitta av mig lite framöver? (Bara alla infektioner försvinner ur tantkroppen någon gång).

      Radera
  2. Oj va du är duktig! Jag älskar vattenjympa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Duktig är väl att ta i, men jag känner mig hyfsat motiverad. Det är tungt att börja om med träningen dock. Tack för pepp! :D

      Radera
  3. Bra där!! Vatten är bra! Och fin viktminskning!! Ses snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack. Gäller bara att hitta glädjen och vanan antar jag. Och ja, det gör vi! :D

      Radera