onsdag 5 februari 2014

Trasig eller sjuk

Min track record vad gäller träning är inte lysande just nu.
Varenda gång jag går till gymet går jag antingen sönder eller blir sjuk/förkyld.
Jag gick i lördags, bihålorna bangade direkt och nu har jag varit hemma från jobbet i två dagar med huvudvärken från helvetet.
Det har varit allt från söndersliten bukmuskulatur och inflammerade hälsenor till blödande öron och förkylningar.
Idag gick jag till doktorn. Igen. Och talade om att det här med att återerövra min kropp inte går så bra. Den är inte så samarbetsvillig.
Vi kom överens om att ta om alla prover, för att se om det var något på gång. Vi kom också överens om att det vore skönt att hitta något annat att skylla på. Något som inte hette ålder eller vikt. ;)

Jag tänkte gå till gymet igen på fredag och göra ett nytt försök. Eventuellt... Ska vi gissa på någon riktigt vass åkomma jag kan få den här gången? *haha*

Och bara så att ni vet, JAG TAR DET LUGNT! Verkligen. Jag skulle fatta om kroppen föll i bitar om jag försökte mig på träningsnivån från 2011, men jag är i starta-långsamt-och-försiktigt-läge. ENORMT långsamt och försiktigt. Nästan larvigt faktiskt.

Och läkaren kallar mig skör. 

Say WHAT???

Jag vill minsann inte vara skör! Amazon! Inte skör.

Nåja, jag får nog vänta med amazonliknelserna. Prover imorgon.
Nästa vecka börjar livet med en elak PT hängande över mig. ;) Vi börjar med att köra konditions- och styrketester för att ha något att jämföra med. Skoj.
Eller inte.

Skör! Hör ni det!!! *asgarv*

Ha en finfin natt, nu är det sovdags. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar