lördag 11 oktober 2014

Skärpning!

På flera plan. :)

Jag har hängt så mycket på Viktväktarnas forum det senaste halvåret och mer elller mindre varit nöjd med det. Jag har haft (och har ff) ett stort fokus på min viktminskning och det har liksom känts skönt att ha alla viktväktare som stöd i mina våndor.
Men, jag är glad att du är kvar och läser det jag lyckas klämma ur mig här på bloggen.

Jag lovar nu bättring.
Vikten har stått still sedan i juli = 3 månader. Noll motivation att välja bort godsaker, noll motivation att hetsa.
Nu är det dags att ta resterande kilon från medelålderskroppen. Om jag ska klara målvikt till februari och få gå coachutbildningen. Det är en bättring.

Nästa bättring är här. På bloggen. Fler inlägg. Fast det blir mer fokus på träning, hälsa och må bra med mig. Min resa. Mindre personlig censur.

Och så blir det bättring på träningsfronten! Mer målmedvetet, mindre slarv och hoppa över för att jag inte orkar eller har lust. Vem fan har lust jämt liksom? Det är sällan man mår såligt efteråt, så temat blir nu: Bara gör't!

Det gjorde jag imorse. Till slut. Fast sängen var varm och skön och jag gärna hade legat kvar. ;) Det blev ett 90-minuters intervallpass med pulsklocka. På spinningcykel.

Heja mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar