söndag 12 oktober 2014

Halvmaraton i april 2015?

Folk i min omgivning verkar inte ha fattat hur dödligt tråkigt jag tycker det är att springa. Varför skulle jag vilja springa i över två mil liksom? Det KUNDE ju motivera mig att träna så att jag blir snabb och blir av med eländet på kort tid, men jag förstår liksom inte ens vitsen med att BÖRJA! 

En vän har nu föreslagit att vi ska springa Women's health halvmaraton i april nästa år. Jag som inte ens kan springa till bussen idag. (Hälsenan har ff löpförbud)

http://www.whhm.se

Min första tanke var, nej.
Min andra tanke var också nej.
Så var jag tvungen att gå in på loppets hemsida och kolla vad det är för något jippo. Ett tjejlopp. Inte ett tjejlopp till tänkte jag då.

Se'n läste jag lite på hemsidan (min dumma jävel) och hittade deras träningsservice, som drar igång redan 26 oktober i år, men sedan stod det att man ska klara milen på 70 min för att klara av träningen. Jag slapp.
Fast läste man vidare, heeeela vägen mot slutet, står det att de har rehabhjälpbför skadade löpare, träningspass som är anpassade för att hjälpa till att komma igen.
Vilken tur att jag inte är löpare.
*haha*

http://www.tsmrunning.se/start/content.cfm?Sec_ID=5034

Så, här sitter jag nu och funderar på om jag inte ska anta utmaningen ändå...

Fast jag ska cykla 6 mil på mtb helgen efter och är inte så säker på att en halvmara är den ultimata uppladdningen.

Men, om jag nu skulle bli lite, lite dummare i huvudet de närmaste dagarna; är det någon som hänger på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar