tisdag 15 juli 2014

Sista träningen

Ja, inte för evigt, men innan semester. :)

Jag tänkte skita i det, idag också, men liksom igår tog jag mig i kragen och gick dit. Och det gick bra. Var skönt. Jag mådde bra efteråt, även om träningsvärken från gårdagens pass var lite i vägen bitvis. Så att säga. ;)

Så det är gjort. Imorgon börjar ledigheten. Resan till solen och värmen och fyra veckor med min älskade, underbara galenman. :)

Nu kommer dilemmat. (Och det har inget med mannen att göra.) Vikten!
Jag vill inte gå upp i vikt igen, men jag har inget krav på mig att gå ner i vikt under semestern. Jag är jättenöjd om vikten som vågen visar imorgon bitti (onsdag) är samma som den visar mig på morgonen den 14/8, när jag börjar jobba igen.

Det betyder att jag måste ha någon form av kontroll under semesterveckorna.
Det har inte varit min starka sida hittills. Något händer när jag kommer ner till byn i Kroatien, träningsviljan sjunker snabbt, det känns pinsamt, dumt etc att gå ut med träningskläder på. Ingen annan gör det. Faktum är att första ggn någonsin (på 4 år) som vi sett någon i träningskläder ute bland folk (och som faktiskt ansträngde sig lite) var i påskas!

Men i år måste jag tänka om. Prioritera mig.
Målet är att hålla vikten.
Och att träna något tre ggr/vecka. Det kan vara vad som helst, men det ska vara något pulshöjande moment på minst 20 min.
I övrigt är jag glad om jag får till en timmes promenad övriga dagar.

Så, nu är det sagt. Utmaningen är att göra det här och hålla det. 14/8 vet vi.

5 kommentarer:

  1. Du fixar det! Du har en annan syn nu och prioriterar dig själv. Att "unna" sig på semestern betyder inte längre samma sak för mig. Jag unnar mig att må bra. Hela tiden. För jag vet att om jag äter ditt eller datt så mår jag bara bra för stunden. Åh du, efter Playitas kommer du att ha en heeeeeelt annan syn på träning på semestern!!

    SvaraRadera
  2. Ha en härlig semester Veronica! Stor kram

    SvaraRadera
  3. Det kommer du att greja finfint!
    Och du..TACK för fina kommentarer på min blogg! ♥

    SvaraRadera
  4. Helt rätt tänkt! Och jag ser på FB idag att du är ute och rör på dig!!

    SvaraRadera