lördag 12 juli 2014

Samarbetsviljan verkar fortsätta

Fast det känns som att jag borde hålla tyst och bara njuta. Du vet, don't jinx it.
Men det har varit en skön dag idag. Jag har inte full kontroll över ätandet än, kvällssuget kommer smygande efter 21. Kanske borde jag bara gå och lägga mig? Som om det skulle lösa problemet?

Jag har en känsla av att vi närmar oss fullmåne, för jag är ju inte trött. På kvällarna/nätterna alltså. *s*

Svulloveckan är över. Tack och lov. Det har verkligen inte varit någon hejd på frökens intag, men jag har tränat varje dag som kompensation (vilket också då ökar hungern förstås) och imorgon kommer domen. Vägningsdags!!!

Idag har ändå varit en bra dag, riktigt bra matdag, skön träning på gymet. Du vet så där så att det kändes i hela kroppen, slit, svett, MER! men galet jobbigt och såååå skönt när det var över. Nöjd liksom. Vetskapen om att jag tagit ut mig och inte hade klarat en övning till, men ändå glad. Skönt.

Och så träffade jag lilla skrutt, som klarar sig galant i egna bostaden. Hon har vuxit enormt på de här 6 veckorna. :) Och gamla, senila moster var på strålande humör, dock ingen som riktigt förstod vad hon ville säga. Lite ledsamt. Och lilla bilen har blivit handtvättad av undertecknad. Blänker som pärlemor igen. Ett litet smolk i bägaren när idioten i båset bredvid blåste på för fullt med högtryckstvätten och tyckte det var okej att köra över sin skit på min bil, när jag stod och gjorde slutpoleringen på TORR BIL!!! (Efter två tvättar och sämskskinnstork). Onda ögat var bara förnamnet, men som tur är är lilla pärlan rätt liten så jag kunde köra fram en bit i båset och gömma oss. (Fronten hade jag redan polerat, så jag körde jääääättelångt fram.)

Lagat mat, tre matlådor fixade, lagar jag mat imorgon också behöver jag inte laga mer innan jag kör ner till Skåne på onsdag. Etapp 1 i årets semestertripp. Mys.

Innan dess ska jag ha hunnit fixa allt här hemma, slänga gamla kläder, röja i garderoberna, städa i största allmänhet, så att det är fint när vi kommer hem.

Det ska dock inte få förta känslan av att den här lördagen, den har varit så himla skön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar