söndag 13 juli 2014

Gnällig gymbesökare

Jag bara undrar, hur det kommer sig att man automatiskt blir klassad som nybörjare bara för att man är ny på ett ställe?

Jag har bytt gymkedja, vilket betyder att jag testar lite olika pass och ställen för att veta var och hur jag ska kunna träna till hösten. Idag åkte jag till ett jag inte besökt tidigare och blev väldigt väl mottagen i receptionen så att jag hittade allt. Men när jag kom in i spinningsalen hade de cyklar som jag aldrig sett förut och bad om hjälp med inställningarna. Man i övre medelåldern som instruktör och sedan förstår ni nog (tyvärr) jargongen.

Passet var riktigt bra, men när det var slut fick jag kommentaren:"Det gick ju riktigt bra det där."

Jag kanske överreagerar lite, men det irriterar mig att man tar för givet att man har en nybörjare framför sig, bara för att personen ifråga är ny. 

Missförstå mig rätt, jag UPPSKATTAR hjälp! Men jag gillar INTE att känna det som att jag blir klappad på huvudet.

Jaja, det var ett bra träningspass, instruktörens inställning är inte mitt problem och jag är nöjd att jag åkte dit, för jag låg i sängen och hade mest lust att ligga kvar och äta godis.
Som bonus fick jag se den fina anläggningen, som gör att jag nog ändå kan bli nöjd med gymbytet. Annars hade jag planerat att köpa kort på gamla stället igen i augusti. (Också.)


Ha en fin söndag! Här börjar det snart regna och jag tänker laga mat och krypa ner i soffan och bara slappa resten av dagen. :)

5 kommentarer:

  1. Du har provat Friskis&Svettis gym?

    Ha en fortsatt bra söndag! kram!

    SvaraRadera
  2. Det har jag inte, Sus, eftersom enda anledningen till att jag bytte, var att jag vill ha tillgång till simbassäng. Också. Jag var på Sollentuna simhall idag och bortsett från patroniserande instruktör och att jag inte kan träna på lunchen, har de allt jag vill ha. Vilundabadet i Väsby är riktigt sunkigt och går inte att jämföra.
    Har F&S bassäng? För det ligger ju en stor anläggning på Sveavägen, inte alltför långt från jobbet.

    SvaraRadera
  3. Hej Veronica! Vad glad jag blir att se att du återupptagit din blogg! Såg det av en händelse. Medelåldern, klimakteriet och kampen om ett hälsosamt liv är ett himla jobb eller hur! Du inspirerar! Stor kram /Lisen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååååh, Lisen! Hej! Jag följer dig, även om jag inte är så bra på att kommentera. Du är grym och jag är avis på vad du gjort med den motsträviga medelålderskroppen. Heja oss, du är MIN inspiration! KRAM!

      Radera