lördag 12 april 2014

Min nya kompis

Foam rollern!
Jag har problem med en krånglande rumpa.
Eller egentligen triggerpunkten mitt emellan musklerna, mitt i höger skinka. *haha* Hela benet krampar liksom och jag får ont i knät och lite överallt faktiskt. 

Stelt.

Massören gav mig stretchövningar som har hjälpt jättemycket, men idag blev jag introducerad för herr Foam roller. Vilken lycka!!!

Foam rollern är en gummirulle som är ganska hård och när man lägger sig på den trycker kroppstyngden in rullen i musklerna som man sedan masserar genom att rulla fram och tillbaka. Övningen för rumpmuskeln hittade hem direkt. Man masserar liksom muskelfascian och hittar ner till triggerpunkterna. Så, tillsammans med stretchingen, kommer herr Foam roller hjälpa mig bli av med smärtan. Det gör skönt ont att kramas med honom. ;)

2 kommentarer:

  1. Borde kanske ta och testa en sån där rulle? Hört så många prata sig varm om dom nu och min rygg e lite gnisslig ibland..

    Ha en go söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns en massa bra övningstips på nätet. Och böcker. Värt ett försök. Själv glömde jag köra rulle idag. Ha en fin kväll

      Radera