tisdag 26 augusti 2014

Så har jag simmat - crawlkurs för nybörjare

Hahaha!
Crawlkursens första tillfälle avklarat.
Och jag hade KUL!!!
Typ 45 minuter benspark, ganska jobbigt, hyfsat flåsigt, men inte värre än ett spinningpass. ;)
Det här kommer att bli bra.
Med lite teknikträning utifrån coachens tips mellan kurstillfällena så ska jag nog få både flås och teknik.

Tänk vad tant kan hitta på mycket dumheter.

Och jädrar vad HUNGRIG jag blev!!!

Lösningen, halva portionen middag kvar till efter passet och så en halva färsk ananas efter det, så är kroppen glad igen. :)

5 kommentarer:

  1. Va kul! Simning är ju faktiskt himla skönt och jäkligt jobbigt!!
    ..och du, tack för dina så fina kommentarer på min blogg! ..och du skulle se mig efter ett jympapass eller IW pass...fy sjutton va jag svettas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Men IW är grymt bra träning också! Jag längtar efter att få köra igen. Jag badar också i svett. Haha

      Radera
  2. Veronica - berätta mer om crawlkursen för nybörjare! Har själv funderat på att prova, men jag känner mig liiiite feg... Jag är en sådan typ som inte kan dyka, håller för näsan när jag ska simma under vatten och bröstsim är det jag tar mig fram genom... Ingen vacker syn alltså.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Näsklämma och bra simglasögon löser en del, men du måste nog öva på att bli blöt om huvudet, det blir så svårt att crawla annars! :D

      Radera
    2. Dyka behöver su inte på nybörjarkursen, jag tror atr de tränar tävlingsstarter längre fram i kurspaketet, men inte ens då tror jag de tvingar någon att dyka. Voltvändningar kommer också senare.

      Radera