fredag 3 januari 2014

3/1-14

Det är ingen lätt sak att masa sig upp ur sängen efter långa nätter och sena morgnar den här julledigheten. Hu.

Jaja, dagens matplan ser ut så här:
Frukost- granola, sojamjölk, halv banan, två äggvitor
Mellanmål - 1 ägg, 1 äpple
Lunch - sallad med bulgur (lunch ute)
Mellanmål - 1 skiva knäcke med halv burk makrill
Middag - kycklingfilé med bulgur och tomatsalsa
Kvällssnack - 1 ägg eller en halv burk makrill (det som känns minst äckligt för tillfället)

Det vore bra att komma in i matrutinen under januari. Resultatet ska bli ca 1500 kcal/dag.
Matplanen följer det schema som jag fick när jag körde Fitnessfighten 2011 och den funkade superbra  med hård träning varje dag. Bra mättnadskänsla och energi nog att träna, det är toppen.
Gäller bara att ta mig över den där sötsugströskeln. Och de första dagarnas illamående av proteinchocken. Just det, jag ska inte glömma toalettspringandet efter första 3-4 dagarna också. Minskad mängd kolhydrater får en viss vätskedrivande effekt i början, när det överflödiga ska ut. *haha*

Min matplan ser lite annorlunda ut än andra Fitnessfightares, eftersom min är mjölkfri. Där jag har makrill, brukar det annars ätas kvarg. Om det var någon som undrade. ;)

Nu kör vi. Ha en finfin dag!

10 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack, det kan jag behöva. :)

      Radera
  2. Alltså makrill på burk, går det att äta?
    Jag vill ha en utförlig redogörelse för din plan när vi ses imorgon :-)
    <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte f-n är det gott, men man vänjer sig och det funkar. ;)

      Radera
  3. jag äter nog hellre makrillen än den där kvargen...
    jag har så svårt att förstå det där kvargandet folk hålls med, fy tusan säger jag bara...

    lycka till hejja dig!!!

    SvaraRadera
  4. Du är bäst! Jag har börjat träna jag med. Nu får vi inte ge oss. Glöm inte att du sporrar mig så ge inte upp nu för bövelen. Heja heja!!!

    Kram Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr har jag bara kommit till tanken än, Fia, men jag ska komma till handling. Suget börjar komma. KRAAAAAM!

      Radera
  5. Du vet att du får inte ge upp. Du inspirerar mig. Kör träning jag med men kosten är lite sisådär. Mitt problem är att börja äta så mycket som man ska när man inte har en rutin på sitt dagliga schema.

    Vi kör vi kör!!! Kramis Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag börjar med maten, just nu är det "enklast". Vi kör, vi KÖR!!! :)

      Radera