måndag 30 december 2013

Jojo

Att kalla medelålderskroppen för idiot verkar ha effekt!
Förvisso är jag ff trött som satan och svetten sipprar fram ur porerna i ansiktet och under den där pälsmössan till hår som huserar på knoppen så fort jag tänker ansträngning (och då pratar vi typ rulla resväskan till hissen), men kroppen har ändå skött sig hyfsat i övrigt. Framför allt har humöret varit hyfsat stabilt.

Kan bero på att jag är ute på turné och måste le, konversera och vara trevlig hela tiden? ;)

På hotellet i Jönköping igår hade jag tänkt få lite tid att vila, jobba och sura av mig lite.
Tji fick jag.
När jag klev ur hissen ramlade jag på fd kollegor. Glatt återseende och vips hade jag middagsdejt.
När jag tog två steg till ramlade jag över en fd gymnasiekamrat. Inse att jag inte sett henne sedan 1984!!! Hon var sig lik, vi var ju tvungna att bubbla lite och plötsligt var det läggdags innan jag hade tid för mig och då går det ju inte att sura. *haha*

Vi får väl se. Idag finns goda förutsättningar för lite ensam-sur-tid. Jag klev upp kl.5 imorse och är nu i Göteborg och ska ha lunchmöte. Se'n till hotellet. Dagen är lång. *flinar*

Nu ska jag vara snäll med tantkroppen och se om jag kan få lite mat. Det vet jag att den gillar. 

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar