måndag 22 juli 2013

Sockerchock?

Jag är helt övertygad om att socker är giftigt, men de senaste dagarna har jag reagerat på direkt sockerintag med huvudvärk och yrsel samt en helt utmattad kropp.
Ungefär som att sockret dränerar varje uns av kraft som fanns i kroppen.

Då pratar vi godis, raffinerat socker och en massa konserveringsämnen och färg- och smakämnen. Inget fint skit.

Kan man utveckla allergi mot socker?

Alltså, jag vet ju att det finns diabetes, men det är inte vad jag menar. Jag har *peppar peppar* inga problem med blodsockernivåerna i dagsläget. Hmm...

2 kommentarer:

  1. Visst är socker giftigt. Urk. Jag fick känna på det på semestern.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag har lite svårt att tro att man kan vara allergisk mot socker. Men kanske har du reagerat på allt det där icke fina skitet du nämner! Kollade du blodsockret efter godisintaget?

    SvaraRadera